lördag 20 april 2013

Valparna 3 veckor gamla


Nu har valparna öppnat sina ögon och de har hunnit bli 3 veckor gamla. De har börjat gå lite på sina vingliga ben. De blir så glada när jag sätter mig i valplådan och kommer fram och viftar på småsvansarna. De klättrar på mina ben och tycker om när jag kliar dem bakom öronen och på den lilla tjocka, goa  magen.

De äter och sover mestadels av tiden, men de har börjat busa lite med varandra också. De har börjat bita lite i mina fingrar när de är riktigt busiga.

Vi har nu öppnat valplådan och gjort en liten hage framför så att valparna kan gå ner på golvet och kissa på underlaget. De förstod direkt att det är där man ska kissa!






Valparna växer med en rasande fart och väger nu lite över ett kilo.

Hane 1
Hane 1
Hane 2
Hane 2
Tik 1
Tik 1
Hane 3
Hane 3











När valparna fyllde 2 veckor så fick de avmaskningsmedel och idag när de fyllde 3 veckor fick de en mycket trevligare smakupplevelse - Kravmärkt Köttfärs! Det var smaskens tyckte de!
De kommer att få smaka köttfärs och äggula imorgon och därefter så får de valpfoder, köttfärs, äggula, laxolja och filmjölk varje dag.
Ja nu börjar de små bli större och större, tiden går så fort och även deras utveckling! 


Hane 3
Hane 2
Efter den goda middagen så fortsatte de med sin favoritsysselsättning - Sova!

Hane 3, Hane 1
Hane 2
Hane 2
Hane 2


Nu fortsätter vi att sova, äta och busa och så hoppas vi på att vi ses snart igen!

Marina, Alaja & 16 småtassar




2 kommentarer:

  1. meen guuud hur ska jag kunna välja?? åhh så fina dom är, du är super med kameran, och denna veckan kommer att bli så låååång, men jag längtar så kram tills vi ses.
    Maggie

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar er som ska välja en hanvalp, jag skulle inte kunna välja så jag är så glad att jag bara har en att välja på!

    Snart så får du ju snusa på valparna och då kommer det att bli ännu svårare att välja ;0)

    Mysigt att vi snart får ses! / Marina

    SvaraRadera