tisdag 3 februari 2009

Välkommen!

Hej och välkommen till min och mina hundars blogg!
Här kommer jag att skriva om mina hundar och annat roligt pyssel.
Jag tycker om att pyssla både med hundarna i form av vardagslydnad, rallylydnad, viltspår, personspår, uppletande, preparatsök, agility och trix.
Mina hundar är Tilda 4½ år, Lessie 2 år av "rasen" Tibbelon (Blandis Tibetansk spanien/Papillon) och Alaja snart 1½ år av rasen Kooikerhondje.
I huset finns också en kattkille vid namn "Storebror" 12 år, också han en blandis av Norsk skogskatt och huskatt.
Som ni kanske förstår så slår mitt hjärta hårt för djuren! Har alltid älskat djur och har jobbat som veterinärassistent, ett yrke som är helt underbart!
Att kunna ta hand om och hjälpa djuren på ett fint sätt tycker jag är väldigt viktigt och därför jobbar jag också ideellt i Djurskyddet Ådalen där jag sitter som sekreterare.
Jag har varit "Djurskyddare" sedan -93.
Jag tycker också om att sy lapptäcken, fotografera och att pyssla med scrapbooking.
Jag vill också passa på att tacka Madde & Göran för hjälpen med att skapa denna blogg!
Väl mött!
Marina, Tilda, Lessie & Alaja

2 kommentarer:

  1. Hej, äntligen har du en blogg. Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå där tjejer, vad kul att kunna läsa lite om er och vad ni pysslar med. Vi ses morgon på hund träningen, om du är frisk nu vill säga.
    Kram Anita, Flisan och Smulan

    SvaraRadera