måndag 9 februari 2009

Lessie 2 år!


Lessie 3 månader!


Igår den 8 Februari så fyllde lilla Lessie 2 år.
Matte är dunderförkyld med feber, ont i öron och bihålor så det blev inte riktigt den födelsedag som jag tänkt mig!
Tårta med texten "Lessie 2 år" var ju självskrivet! Mina hundars födelsedagar firas alltid med tårta och presenter!
Lessies bästa människokompis o granne Pirre kom med presenter. Tilda & Alaja blev riktigt avis då Lessie öppnade sina paket. Mjukisleksak i form av en hund, tuggben i form av boll, avlångt tuggben fick hon.
Av matte så fick hon en liten "helig" kampleksak i form av en bläckfisk som vi ska ha som belöning när vi tränar. Mina hundar är ju så små och försiktiga med sina leksaker så jag hittar mycket roligt i katthyllorna i djuraffärerna. De får inte ha sina saker framme hela tiden utan det är matte som bestämmer när o hur det ska lekas, ofta som en belöning vid träning och för att stärka samarbetet och förtroendet för matte.

Tänk att lilla Lessie har blivit så stor!!! När hon kom till oss så var det ju inte alls genomtänkt utan det blev ett väldigt snabbt och självklart beslut. Lessie hade köpts av en familj som efter några dagar hade "kommit på" att de hade ju visst en hanhund hemma så det kanske var bättre om de bytte henne mot en hanvalp i stället!!???

Jag kunde inte släppa tanken att Tilda hade en syster som ingen ville ha! När hon så vid 10 veckors ålder kom och hälsade på hos oss över en natt så var det kört! Jag skaffar inte djur som "slit o släng" så visst var det ett snabbt men helt rätt beslut jag tog. Lessie har varit en väldigt lätt hund, då hon hängt med på och fixat det mesta.

Ett hjärta av guld har hon verkligen!
Nu är hon stora damen och tränar ju numera vardagslydnad på Onsdagar. Den här månaden så kommer Ann & Troja att vara hos oss Onsdagar och Torsdagar. Vi har skrivit ihop en liten träningsplan för våra hundar som vi kommer att jobba på med de dagarna.
Att träna med positiva metoder och med inlägg av klicker så blir det så mycket roligare att träna.
På Onsdag så kommer vi att fira födelsedagen igen tillsammans med Troja som fyller 1 år på Fredag. Den dagen blir det smörgåstårta efter "Onsdagsträningen"!

Varma febriga kramar till min lilla älskade Lessie!

4 kommentarer:

  1. Stackars du med febran.
    Grattis till Lessie i efterskott från morbror
    Krya på dig Systra Mi.
    /Bror

    SvaraRadera
  2. GRATTIS Lessie! Hälsa Troja och gratta henne på 1-årsdagen med. Matte får ta och krya på sig, det där verkar inte var något att satsa på :o)

    //Jenny & Elba

    SvaraRadera
  3. Åren går fort så passa på att njuta;-)
    Pussa på alla vovvar och krya på dig.

    Kram, Madde

    SvaraRadera
  4. Grattis till Lessie! Krya på dig.

    SvaraRadera